Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Reports from Norway
Post Reply
User avatar
tore-trang
New member
Posts: 52
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:14 am

Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by tore-trang »

Hvem har den eldste, eller vet om den eldste Rickenbacker basseen i Norge, mener at Jan Devik snakka om en kompis av han hadde en gammel en..skal høre med ham igjen. Men kanskje dere vet noe?

Ellers skulle jeg ha hatt tak i noen nylonpakninger(washers) som skal være mellom strapbolten og kroppen, noen i dette land som har det liggende? kontakt meg i tilfelle. You`ll scratchs my (ricken)back(er), I`ll scratch your (ricken)back(er) :)
74 4001 JG
77 4001 BG

There is nothing right in my left brain and nothing left in my right brain
Roffa
New member
Posts: 9
Joined: Thu Jul 31, 2008 10:54 am

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by Roffa »

tore-trang wrote:Hvem har den eldste, eller vet om den eldste Rickenbacker basseen i Norge, mener at Jan Devik snakka om en kompis av han hadde en gammel en..skal høre med ham igjen. Men kanskje dere vet noe?
Min er fra 2007, så antageligvis ikke den eldste Ricken i Norge :wink:
tore-trang wrote:Ellers skulle jeg ha hatt tak i noen nylonpakninger(washers) som skal være mellom strapbolten og kroppen, noen i dette land som har det liggende? kontakt meg i tilfelle. You`ll scratchs my (ricken)back(er), I`ll scratch your (ricken)back(er) :)
Er ikke det bare å stikke ned på Claes Ohlson og finne noe som passer? Eller en eller anne bra jernvareforretning som har litt krimkrams. Kanskje en av båtforretningene i nærheten. De har mye slikt. Lykke til :)
Regards Roffa
User avatar
bails
Veteran RRF member
Posts: 465
Joined: Fri Jun 15, 2001 2:05 am

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by bails »

Let me guess...

"Oldest Rickenbacker bass in Norway?"

I thought this thread was supposed to be in Norwegian..
Two wrongs don't make a right, but three rights do make a left.
User avatar
lars
RRF Consultant
Posts: 809
Joined: Fri Sep 10, 2004 5:00 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by lars »

bails wrote:Let me guess...

"Oldest Rickenbacker bass in Norway?"
You're absolutely right! Norwegian is easy for people speaking english.
User avatar
lars
RRF Consultant
Posts: 809
Joined: Fri Sep 10, 2004 5:00 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by lars »

tore-trang wrote:Hvem har den eldste, eller vet om den eldste Rickenbacker basseen i Norge, mener at Jan Devik snakka om en kompis av han hadde en gammel en..skal høre med ham igjen. Men kanskje dere vet noe?

Ellers skulle jeg ha hatt tak i noen nylonpakninger(washers) som skal være mellom strapbolten og kroppen, noen i dette land som har det liggende? kontakt meg i tilfelle. You`ll scratchs my (ricken)back(er), I`ll scratch your (ricken)back(er) :)
Jeg kan skilte med en '73, men det er jo heller ikke særlig gammelt...
Copy of Rick73 005.jpg
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 15029
Joined: Wed Jul 05, 2000 5:00 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by admin »

Lars: I very much want those from Norway to have a dialogue here in their first language. At the same time I would be grateful for your translation in those areas that you might think would be of value to those not speaking Norwegian as well.

I do not mean to offer you more work to do. I have certainly found that the use of the software translator on line is helpful but by no means full proof.

In times gone by, I sent a note to a friend in Germany and found out that rather that wish him well, I insulted him. :)
Life, as with music, often requires one to let go of the melody and listen to the rhythm

Please join the Official RickResource Forum Facebook Page https://www.facebook.com/groups/379271585440277
User avatar
lars
RRF Consultant
Posts: 809
Joined: Fri Sep 10, 2004 5:00 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by lars »

As bails said, this is about the oldest R bass in Norway. I'll let you know if something really interesting surfaces.
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 15029
Joined: Wed Jul 05, 2000 5:00 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by admin »

Thanks, Lars.
Life, as with music, often requires one to let go of the melody and listen to the rhythm

Please join the Official RickResource Forum Facebook Page https://www.facebook.com/groups/379271585440277
thisismusicinc
Member
Posts: 307
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:52 am
Contact:

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by thisismusicinc »

Jeg har en 73, jeg også.

Bjørnar Andresens hadde en rick som Ingebrigt Haaker Flaten visstnok har nå. Vet ikke hvor gammel den er, men han som hadde pickups og stemmeskruer til den mente den er fra sent 60 - sent 70. Usikker info, men det kan kanskje sjekkes opp...
rudi_remme
New member
Posts: 45
Joined: Fri Jan 16, 2004 11:36 am

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by rudi_remme »

En 73 her også gitt!
User avatar
tore-trang
New member
Posts: 52
Joined: Sat Feb 02, 2008 9:14 am

Re: Eldste Rickenbacker bassen i Norge?

Post by tore-trang »

Se videoen på NRK "Æ e Trønder Æ" Jan devik på bass, rickenbacker 4000, altså kun en pickup. Farge blå. Dot inlay. ble omlakkert av Jan til svart og solgt for 2500,-Nkr til eni Horten som enda har den.
74 4001 JG
77 4001 BG

There is nothing right in my left brain and nothing left in my right brain
Post Reply

Return to “Norwegian Chapter: by Lars Nygaard”