Min jakt etter ny bass

Reports from Norway
Post Reply
User avatar
frode
Member
Posts: 324
Joined: Wed Feb 04, 2004 11:29 am
Contact:

Min jakt etter ny bass

Post by frode »

Hei

Forrige uke var jeg i New Orleans. Besøkte flere gitarbutikker deriblant Guitar Center som har et vanvittig stort utvalg. De hadde absolutt alt bortsett fra Rickenbackere. Var på nippet til å handle meg en Fender Geddy Lee signature bass til 7 lapper.

Fant flere ricker andre plasser, men ingen basser. De kunne fortelle meg at det var laaange ventelister på ricker. Fikk de det inn tok det maks to dager før de var solgt. Neste lørdag reiser jeg til Miami. Jeg ankommer samme dag som de har den South East Rickenbacker fest i Orlando. Skal prøve å komme meg opp dit. Jeg er fortsatt på jakt etter en nyere fireglo eller en eldre med sjakkbrett binding.

Hilsen Frode
User avatar
lars
RRF Consultant
Posts: 809
Joined: Fri Sep 10, 2004 5:00 am
Contact:

Re: Min jakt etter ny bass

Post by lars »

Hei Frode

Takk for oppdatering fra USA-turen din. Jeg har tro på e-bay når det gjelder å finne instrumenter. Når det gjelder Rickenbacker er jo kvaliteten jevn, så det er ikke så viktig å få prøvd før kjøp. Skulle halsen være for tynn eller tjukk, er det jo ikke vanskelig å få solgt i Norge.
User avatar
frode
Member
Posts: 324
Joined: Wed Feb 04, 2004 11:29 am
Contact:

Re: Min jakt etter ny bass

Post by frode »

Da var jakten min endelig over. Fant en nydelig fireglo i Miami produsert i januar 2009. Walnut i headstocken gir den et livlig preg og rødfargen langs kroppen er veldig mørk akkurat slik jeg har leitet etter. Nå har jeg tre ricker som alle er veldig forskjellig i spillbarhet
Attachments
rick3.jpg
rick3.jpg (8.79 KiB) Viewed 2703 times
User avatar
lars
RRF Consultant
Posts: 809
Joined: Fri Sep 10, 2004 5:00 am
Contact:

Re: Min jakt etter ny bass

Post by lars »

Ah! 2009. Da har den full width inlays?

:)
User avatar
frode
Member
Posts: 324
Joined: Wed Feb 04, 2004 11:29 am
Contact:

Re: Min jakt etter ny bass

Post by frode »

lars wrote:Ah! 2009. Da har den full width inlays?

:)
Jepp
Post Reply

Return to “Norwegian Chapter: by Lars Nygaard”